Vraag over Buizen !

In dit forum vindt je mededelingen van de Technische commissie en kun je vragen stellen
Plaats reactie
Gebroeders-Schoonbeek
Actief poster
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-09-2011 09:53

Vraag over Buizen !

Bericht door Gebroeders-Schoonbeek » 10-11-2011 11:49

Zoals ik lees in het reglement moet de buis van een space-frame minimaal 40x2 zijn ? maar bij een hotrod 38x2 hoe zit dat dan met de hotrod's die alleen maar superklasse mogen rijden ? En is het niet logisch om dit op 1 lijn te trekken zowel superklasse frame als hotrod frame dus iedereen op die 38x2 ? natuurlijk is de hooft beugel wel dikker alla 2014 reglement !

http://www.ovalracing-terapel.nl/images ... g_2011.pdf
Boven aan pagina 19 staan de afbeeldingen en onderaan pagina 18 de maten .
En het verhaal over de hotrod heb ik gehoord van iemand die hotrod's bouwt !

Kan iemand mij hier uitleg over geven ?
Alvast bedankt

Gr. Frank Schoonbeek
Superklasse #26

www.racingteamzwiep.nl

TC
Actief poster
Berichten: 27
Lid geworden op: 01-09-2011 11:32

Bericht door TC » 13-11-2011 17:50

Het regelement is zo opgesteld omdat veel eigenbouwers te weinig constructieve kennis hebben om een frame te bouwen volgens de minimale KNAF/FIA eisen, daarom zijn de afmetingen voor eigenbouw anders.
Het hotrod regelement is vanuit de UK anders opgesteld qua constructie waardoor de auto op veiligheid in de constructie al beter is. En met dit systeem hebben we 2 klasse samen gevoegd met een heel leuk resultaat en start veld

Wanneer je de auto van dunner / lichter buis wilt maken is dat geen probleem zolang hij maar gecertificeerd gebouwd wordt en er een type goed keuring op zit van de KNAF/FIA

Neem als voorbeeld Rene Teerink, hij bouwt een auto met andere specificaties dan het regelement voorschrijft voor zelf bouw. Dat brengt voor hem met zich mee dat hij een ontwerp moest laten maken bij een frame designer, het ontwerp vervolgens moest laten keuren €??? en vervolgens moet laten bouwen door een gecertificeerd frame bouwer €???.

Het draait allemaal om verzekeringen en wat er vanuit de KNAF verlangt wordt en dit is wel wat strenger geworden gezien de auto`s steeds sneller gaan.

Even terug komen op de hotrod bouwers, als er een auto aan de keuring verschijnt die te ver afwijkt van een hotrod of niet deugelijk gebouwd is dan wordt er door de TC beslist dat het anders moet.

Gebroeders-Schoonbeek
Actief poster
Berichten: 23
Lid geworden op: 05-09-2011 09:53

Bericht door Gebroeders-Schoonbeek » 14-11-2011 11:49

Dus zoals wij alles zelf bouw en zelf hand getekend moeten met de dikke buis doen !

Bedankt veur het antwoord !
Superklasse #26

www.racingteamzwiep.nl

TC
Actief poster
Berichten: 27
Lid geworden op: 01-09-2011 11:32

Bericht door TC » 14-11-2011 12:40

Ja inderdaad dat is correct.

Plaats reactie