Toelichtingen std 2000cc klasse
Geplaatst: 17-02-2012 08:46
Veel al wordt er commentaar gemaakt zowel positief als negatief op het feit dat er vanaf 2013 met velgen dient te worden gereden waar het voertuig af fabriek mee is geleverd.
De beweeg reden hierachter is als volgt, diverse voertuigen zijn std uitgevoerd met een velg maat waar een afmeting van het remsysteem aan verbonden is. Zo zijn er inmiddels 2.0 voertuigen op de markt met meer dan 200 pk en deze zijn uitgerust met een remsysteem geschikt voor dit vermogen. Wanneer er een kleinere velg maat wordt gekozen wordt er in 98% van de gevallen een remsysteem van een lichter uitvoering voertuig gekozen bv 1.3 of 1.6.
Het reduceren van de remmen veroorzaakte tot dus ver geen grote problemen, maar omdat de deelnemers met de techniek van de fabriekanten mee gaat, gaat de TC ook mee in deze ontwikkeling om vooral de technische veiligheid voor ons zelf, de coureurs en de KNAF te waarborgen.
In sommige gevallen is het een feit dat voertuigen met remschijven van 328mm naar remschijven van 256 gaan en het remblok oppervlakte zelfs halveert, tot dus ver heeft dus zoals eerder genoemd dit geen problemen veroorzaakt. om de term "Er moet eerst iets gebeuren voor er wat veranderd" voor te zijn heeft de TC de aanpassing dus vanaf 2013 ingevoerd. Herinner het geluk dat Henk Kuper (53 superklasse) had ondanks zijn falende remmen.
Op de reactie van de slicks prijzen voor groteren maten is het een voorstel vanaf onze zijde dat er wellicht gekozen moet worden voor 1 soort band incl compound. Maar dat is een initiatief wat van uit de klasse ondersteunt moet worden.
Je kunt je rationele voorstellen altijd mailen of posten op het forum, Let wel het feit van de velgmaat is niet ter discussie gesteld hier enkel toegelicht.
Ik hoop hier voldoende mee te hebben geïnformeerd
de TC
De beweeg reden hierachter is als volgt, diverse voertuigen zijn std uitgevoerd met een velg maat waar een afmeting van het remsysteem aan verbonden is. Zo zijn er inmiddels 2.0 voertuigen op de markt met meer dan 200 pk en deze zijn uitgerust met een remsysteem geschikt voor dit vermogen. Wanneer er een kleinere velg maat wordt gekozen wordt er in 98% van de gevallen een remsysteem van een lichter uitvoering voertuig gekozen bv 1.3 of 1.6.
Het reduceren van de remmen veroorzaakte tot dus ver geen grote problemen, maar omdat de deelnemers met de techniek van de fabriekanten mee gaat, gaat de TC ook mee in deze ontwikkeling om vooral de technische veiligheid voor ons zelf, de coureurs en de KNAF te waarborgen.
In sommige gevallen is het een feit dat voertuigen met remschijven van 328mm naar remschijven van 256 gaan en het remblok oppervlakte zelfs halveert, tot dus ver heeft dus zoals eerder genoemd dit geen problemen veroorzaakt. om de term "Er moet eerst iets gebeuren voor er wat veranderd" voor te zijn heeft de TC de aanpassing dus vanaf 2013 ingevoerd. Herinner het geluk dat Henk Kuper (53 superklasse) had ondanks zijn falende remmen.
Op de reactie van de slicks prijzen voor groteren maten is het een voorstel vanaf onze zijde dat er wellicht gekozen moet worden voor 1 soort band incl compound. Maar dat is een initiatief wat van uit de klasse ondersteunt moet worden.
Je kunt je rationele voorstellen altijd mailen of posten op het forum, Let wel het feit van de velgmaat is niet ter discussie gesteld hier enkel toegelicht.
Ik hoop hier voldoende mee te hebben geïnformeerd
de TC