Voorkom afkeur!!!!!!!!!!!!!!!!!!

In dit forum vindt je mededelingen van de Technische commissie en kun je vragen stellen
TC
Actief poster
Berichten: 27
Lid geworden op: 01-09-2011 11:32

Voorkom afkeur!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Bericht door TC » 01-04-2012 21:39

Voorkom afkeur tijdens de eerste wedstrijd.

Denk allemaal om het geluid max 90Db. Bij teveel geluid word je uit de wedstrijd gehaald dit geld ook voor het knallen !!!!

Voor alle auto's [m.u.v. spaceframes zoals hotrod] denk om de voetplaat van de rolkooi goed vast lassen en door bouten aan de bodem !!!!

Voor alle standaard klasse's er mag niets verlicht worden aan de vaste en schroefbare delen vd auto. [dit geld ook voor de bmw klasse]M.U.V de 2.0 liter 8 en 16v klasse die mogen ALLEEN de schroefbare delen verlichten volgens punt 20 vh klasse reglement!!!!

In de sportklasse word goed gekeken naar teveel versteviging in de voor en achter bumpers !!!!

Bij de junioren word goed gekeken naar de veren en rijhoogte dit moet standaard zijn ook word er goed op de banden gelet dit moeten gewone straat banden zijn en GEEN streetlegal /sportbanden !!!!

Denk ook allemaal om de bevestiging vd stoel en de gordel !!!!

Neem allemaal je race kleding mee naar de keuring wij MOETEN dit zien !!!!

Na 10.30u mag je NIET meer aansluiten voor de keuring ook niet voor herkeuring als je word terug gestuurd om een mankement te verhelpen !!!!

m.v.g de TC.

klaash120
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-02-2012 22:29

Bericht door klaash120 » 01-04-2012 21:55

mmmm

klaash120
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-02-2012 22:29

Bericht door klaash120 » 01-04-2012 22:10

20. Alleen de schroefbare onderdelen van de carrosserie mogen worden verlicht, doch ze mogen niet worden vervangen door andere en/of lichtere materialen. Dit om repareren te vergemakkelijken. De carrosserie op zichzelf mag niet worden verlicht door weghalen van blikwerk op welke manier dan ook. (dus ook geen “extra gaten” maken om de luchtweerstand te verminderen).

zie regelement

klaash120
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-02-2012 22:29

Bericht door klaash120 » 01-04-2012 22:28

leukke 1 april grap

TC
Actief poster
Berichten: 27
Lid geworden op: 01-09-2011 11:32

Bericht door TC » 01-04-2012 23:15

tenminste zijn er rijders die het reglement goed lezen nu de rest nog
want het was zaterdag duidelijk dat niet iedereen dat doet !!!!

klaash120
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-02-2012 22:29

Bericht door klaash120 » 01-04-2012 23:35

Dus wat probeer je nou duidelijk te maken en op wat voor manier verlichten bedoel je en wat verstaan jullie onder het verlichten van deuren en motorkappen dan enkel het binnenwerk er uit halen of gaten maken in schroefbare delen

klaash120
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-02-2012 22:29

Bericht door klaash120 » 02-04-2012 20:29

Standaard 2000 16v
onder standaartklasse 2000 16v wordt verstaan een klasse waarin auto’s meerijden die normaal in de serie in de eu op de markt zijn verschenen en aan de wettelijke EU bepalingen voldoen.
Bi gehomologeerde delen en/of onderdelen zijn niet toegestaan.
Alles niet speciaal in dit regelement genoemde onderdelen dienen standaard te zijn en onbewerkt te blijven.

1. De maximale cilinderinhoud mag niet meer als 2030 cc bedragen.
2. Het originele motornummer en versnellingsbak nummer moeten duidelijk zichtbaar zijn door omlijning met gele verf en mogen op geen enkele wijze zijn gewijzigd en/of worden verwijderd.
3. Wagens met meer dan 4 cilinders zijn niet toegestaan
4. Wagens met turbo’s, compressor, blower of supercharger zijn niet toegestaan
5. Wagens met een standaard injectie zijn toegestaan.
6. Een sperdifferentieel in wat voor vorm dan ook zijn niet toegestaan.
7. Het materiaal van de velgen zijn vrij.
8. Velgen mogen een maximale breedte hebben van 7j, de et waarde is vrij.
9. Spatbordverbreders zijn toegestaan indien dit nodig is.
10. De auto mag deelnemen op straatbanden en moeten een minimum profiel hebben van 2mm zowel voor de wedstrijd als na de wedstrijd. De maximale breedte van de band moet 195 zijn en banden lager de 60serie zijn niet toegestaan. Het is toegestaan om slicks te monteren mits men zich aan de maximale velg breedte houdt (7j).
11. Keuze schokbrekers en veren is vrij, mits het originele veersysteem gehandhaafd blijft en ook als zodanig werkt. Schroefbare veerpoten zijn toegestaan zowel als de voorzijde als achterzijde.
12. Camberverstelling is alleen toegestaan door middel van topplaten aan de bovenzijde van de veerpoten.
13. De bodem speling van de auto moet maximaal 7 cm zijn (zowel carter pan, subframe en draagarmen deze speling is nodig om op de testbank te komen.
14. Het remsysteem dient standaard te blijven, maar de remklauw en remschijven zijn vrij.
15. Remdrukverdelers zijn toegestaan.
16. Er mogen geen grotere, andere of meerdere radiateurs worden aangebracht of te worden geplaatst op een andere plaats binnen de carrosserie en de manier waarop de ventilator wordt aangedreven dient standaard te zijn.
17. Uitlaatspruitstuk dient standaard te blijven na het spruitstuk is de uitlaat vrij (denk wel aan de 90db.
18. Luchtinlaat dient standaard te zijn het luchtfilterhuis dient op de originele plek te zijn bevestigt het filter zelf is vrij.
19. Er mogen geen standaard onderdelen van de auto worden vervangen door lichtere delen of delen van een ander materiaal (polyester, carbon)
20. De schroefbare onderdelen van de auto (motorkap, deuren, achterklep) mogen worden verlicht door het binnenwerk eruit te halen, dus geen extra gaten maken om de luchtweerstand te verminderen. LET OP ENKEL DE SCHROEFBARE DELEN VAN DE CARROSERIE MOGEN WORDEN VERLICHT)

klaash120
Rookie
Berichten: 9
Lid geworden op: 17-02-2012 22:29

Bericht door klaash120 » 02-04-2012 20:57

mischien is het ook wel handig om het regelement duidelijker te maken precies vertellen wat wel en niet mag want de helft staat er niet eens in volgens mij

sandy
Berichten: 1
Lid geworden op: 03-04-2012 11:49

Bericht door sandy » 03-04-2012 12:40

De reglement die NNO op dit moment hanteerd zijn niet meer van deze tijd. Een technisch reglement in de autosport kan niet meer bestaan uit minder dan 1 A4 kantje. Er zitten grote gaten in en veel regels hebben een dubbele betekenis.
Wat het alles nog veel erger maakt is het feit dat er toevoegingen worden gedaan aan het reglement die de sport voor de man met de kleine beurs onbetaalbaar gaan maken.

Om een voorbeeld te geven:

Auto mag deelnemen op zgn. straatbanden, met een minimum profiel van 2 mm zowel voor, tijdens en na de wedstrijd.
Max. breedte 195 en banden lager dan de zgn. 60 serie zijn ook niet toegestaan.
Ook is het toegestaan om slicks te monteren, mits men zich houdt aan de max. velgbreedte van 7J

Bovenstaande houdt niks anders in dat je met slicks mag rijden maar dat deze ook moeten voldoen aan de maten van 195 en niet lager als 60. De toevoeging van de velgmaat is slechts bijzaak.
De punt achter het woord wedstrijd en de wijze van zinsopbouw geven hierbij de doorslag. Woorden als JA MAAR WIJ VINDEN zij hierbij niet van toepassing.

Een punt om over na te denken.

powerp
Rookie
Berichten: 8
Lid geworden op: 01-09-2011 23:18

Bericht door powerp » 03-04-2012 20:33

Daarom is de NNO altijd zo lief om richting HET EIND van het seizoen een brief te sturen aan haar leden/deelnemers waarin gevraagd wordt om voorstellen in te leveren over reglementswijzigingen.
Eind van het seizoen..., das wat anders dan een week voor de eerste wedstrijd...
Ik zeg klim in je pen of op je toetsenbord, bewaar het even voor je de brief van de NNO ontvangt en verstuur 'm dan! Heb dit zelf al vaak gedaan en soms worden de regels dan verbeterd/beter toegelicht.

Sow, die problemen ook weer opgelost. Fijn seizoen allemaal, ook voor de deelnemers die niet wisten dat er een reglement was ;-)

Plaats reactie