Afgelopen zondag heeft de bmw cup als gast gereden op het midland circuit in Lelystad.
Aldaar was zowel de organisatie als de coureurs erg enthousiast,
Er wordt dus ondertussen al gesproken om naast de 6 wedstrijden op Ter Apel een extra Kampioenschap toe te voegen over 2 circuits
3 in ter apel en 3 in Lelystad als concept.
Het moet nog blijken of alle neuzen in de zelfde richting komen, maar volgens mij gaat dat goed komen.
Op deze manier is het nog leuker om een BMW te bouwen voor deze cup.
Op lelystad zullen ze dan uiteindelijk racen op de lange baan,
Wie stemt voor???
Even ter info, onze BMW Loveracing heeft het volgende gekost
BMW 325i 1200,00 zonder apk
Rollkooi 250,00
Remblokken 140,00
remschijven 120,00
4 Banden 260,00
stoel-gordel 300,00
schroefset 400.00
hoofd uitgaven 2670,00
natuurlijk komen er allemaal ditjes en datjes overheen maar veel van ons hebben dat nog wel ergens liggen
en begin fresh dan kun je nieuw bouwen voor een 3000 euro
BMW cup groeit
-
- Actief poster
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12-09-2011 21:42
Hey goede ontwikkelingen wat mij betreft.
Ik ben dan ook 110 % voor de samenwerking met lelystad.
**De prijzen voor de rolkooi zullen iets duurder uitvallen ivm nieuwe rolkooi eisen (chroom mobydeen buis)
**Een bmw 325i is vaak al te koop in duitsland voor rond de 600 euro
een hele nette kost meer maar daar kun je dan weer veel dingen van verkopen (interieur , velgen etc) .
De BMW's zijn leuk om in te rijden door het hoge vermogen en achterwiel aandrijving.
Als je niet veel schade rijd dan kost hij bijna niets meer na het bouwen.
Ik ben er volgend seizoen weer zeker bij 8)
Gr. BMW nr 4
Ik ben dan ook 110 % voor de samenwerking met lelystad.
**De prijzen voor de rolkooi zullen iets duurder uitvallen ivm nieuwe rolkooi eisen (chroom mobydeen buis)
**Een bmw 325i is vaak al te koop in duitsland voor rond de 600 euro
een hele nette kost meer maar daar kun je dan weer veel dingen van verkopen (interieur , velgen etc) .
De BMW's zijn leuk om in te rijden door het hoge vermogen en achterwiel aandrijving.
Als je niet veel schade rijd dan kost hij bijna niets meer na het bouwen.
Ik ben er volgend seizoen weer zeker bij 8)
Gr. BMW nr 4
Niet snel ......maar ik kom er wel
-
- Site Admin
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 01-09-2011 09:43
Chroom molybdeen??
Nee dat is niet verplicht hoor gewoon buis van 350 n/mm2 treksterkte minimaal dat is bv staal 52.3
Gewoon koud gewalst buis naadlos getrokken,
Meeste 24crmo4 kooien zijn van dun wandige buis met een FIA keur erop, die worden bij gecertificeerde frame bouwers gemaakt
45 x 2.5 of 50 x 2 mag je gewoon thuis bouwen
http://www.ovalracing-terapel.nl/images ... g_2011.pdf
Pagina 14
Nee dat is niet verplicht hoor gewoon buis van 350 n/mm2 treksterkte minimaal dat is bv staal 52.3
Gewoon koud gewalst buis naadlos getrokken,
Meeste 24crmo4 kooien zijn van dun wandige buis met een FIA keur erop, die worden bij gecertificeerde frame bouwers gemaakt
45 x 2.5 of 50 x 2 mag je gewoon thuis bouwen
http://www.ovalracing-terapel.nl/images ... g_2011.pdf
Pagina 14
-
- Actief poster
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 12-09-2011 21:42